Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
ugurinho64
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 nov 2014 00:56

Beste Admin,

Mijn computer is sinds een maand erg traag geworden, ook blaast hij enorm veel terwijl er niet veel programma's lopen. Ik heb de logjes toegevoegd. Ik hoop dat je mij kan helpen.


Groeten,

Ugurinho
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

Eerst een vraag.
Er is een proxy-server ingesteld. Is dat bewust gedaan ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
ugurinho64
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 nov 2014 00:56

Ja, is een laptop van de zaak.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Dan had ik graag eerst toestemming van de zaak om deze computer op te schonen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
ugurinho64
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 nov 2014 00:56

Die toestemming heb je, ik ben vrij om programma's te installeren enz. Ik wil niet naar onze ICT gaan, omdat ze gewoon formateren. Daar heb ik geen zin in.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Oke, dan gaan we beginnen.

We gaan de Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
ugurinho64
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 nov 2014 00:56

Beste PeterJ,

Zojuist uitgevoerd, zie Fixlog.


Groeten,

Ugurinho
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware (website).
(het bestand mbam-setup-x.xx.x.xxxx.exe wordt dan gedownload)
Na het downloaden, dubbelklik erop om het programma te installeren.
Verander geen instellingen tijdens de installatie.

Als je een antivirus-programma actief hebt, stop dat dan eerst. Het scannen met MBAM gaat dan een stuk sneller.

In het opstartscherm van "Malwarebytes Anti-Malware", klik op "Dashboard" en vervolgens op de knop "Scan nu".
Indien er updates beschikbaar zijn worden deze eerst gedownload.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Verwijder geselecteerde" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Klik in Malwarebytes op "Geschiedenis > Programmalogboeken".
Klik op het recentste "Scanlogboek".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
ugurinho64
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 nov 2014 00:56

Beste PeterJ,

Zie bijlage voor logfile van MBAM.


Groeten,

Ugurinho
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
Download Afbeelding esetsmartinstaller_enu.exe.
Dubbelklik erop om het te starten.
Vink aan YES, I accept the Terms of Use.
Klik op Start
Selecteer "Enable detection of potentially unwanted applications".
Klik op "Advanced settings".
Zet een vinkje bij:
- Remove found threats
- Scan archives
- Scan for potentially unsafe applications
- Enable Anti-Stealth technology

Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met ESET gaat dan sneller.
Klik op Start
De computer wordt nu gescand. Dit kan een poos duren...
Na het scannen kan je het venster sluiten.
Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner weer in.
Ga met de verkenner naar de map "C:\Program Files\ESET\ESET Online Scanner" of "C:\Program Files (x86)\ESET\ESET Online Scanner", afhankelijk van de Windows versie.
Post het daar aanwezige bestand log.txt als bijlage in je volgend bericht.

Stap 2:
Download Afbeelding SpeedFan.
Klik op Download Latest Version.
Het bestand instspeedfan<versienummer>.exe wordt dan gedownload.
Installeer het programma en start het vervolgens.

Nadat het programma opgestart is, doe je het volgende:
Maak een screenshot, hoe je dat doet lees je HIER.
Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
ugurinho64
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 nov 2014 00:56

Beste PeterJ,

Ik heb logje van ESET toegevoegd en picdump link voor SpeedFan hieronder geplakt.

https://www.imgdumper.nl/uploads9/59e6f ... eedfan.JPG


Groeten,

Ugurinho
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

ESET heeft nog wat opgeruimd en de temperaturen zien er ook normaal uit.
Zijn er nog problemen merkbaar ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
ugurinho64
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 nov 2014 00:56

Beste PeterJ,

Ik moet zeggen dat het stukken stabieler is en me laptop rustiger is geworden. Het verschil before and after is te merken. Ik ben je enorm dankbaar. Moet ik nog iets anders doen of laten we het hierbij?


Groeten,

Ugurinho
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

We zijn bijna klaar.
Download Afbeelding SecurityCheck hier of hier en bewaar het op je bureaublad.

Start SecurityCheck.exe en volg de aanwijzingen in het zwarte venster.
Wacht geduldig tot het kladblok-programma (Notepad) opent met de resultaten, genaamd checkup.txt.
Gebruik Bestand - Opslaan als om de logfile op te slaan. Dit gebeurt niet automatisch!
Als je deze Notepad afsluit zal ook het zwarte venster sluiten.

Post het logbestand checkup.txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
ugurinho64
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 nov 2014 00:56

Beste PeterJ,

Bij deze checkup log, zie bijlage.


Groeten,

Ugurinho
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”