Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
drgc01
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2013 23:40

Beste,

Ik heb last van een zeer onstabiel internet (jitter). Vooraleer ik naar mijn ISP bel, zou ik graag willen weten of alles aan mijn zijde wel ok is.
Daarom zou ik graag weten of er geen programma's zijn die ongewenst zijn binnengekomen en bandbreedte afsnoepen in de achtergrond.
Ik heb de logjes klaar staan, maar post ze nog niet omdat ik niet zeker ben of mijn vraag daar thuis hoort.

Indien jullie nog tips hebben om mijn snelheid en stabiliteit te optimaliseren, laat het mij maar weten. Ikzelf ben niet de meest onderlegde persoon, maar Google is mijn vriend en mijn interesse is groot :mrgreen:

Alvast bedankt voor jullie tijd.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Ik heb je even op de juiste plaats gezet, plaats de logjes maar als bijlage dan gaan we eerst je pc nakijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
drgc01
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2013 23:40

Bedankt.

de log files staan in de bijlage.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Eerst een paar vragen:
1. Windows Firewall is uitgeschakeld. <-- die kan je beter aanzetten.
2. DNS Servers: 1.1.1.1 - 1.0.0.1 Heb je dat zelf ingesteld?
3. Is deze pc een laptop of desktop?
4. Ben je bedraad of via Wifi met internet verbonden?


Afbeelding
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

Afbeelding
Fixlist.txt
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
drgc01
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2013 23:40

Beste,

1. OOPS! Ja die had ik even uitgeschakeld voor een test. Vreemd dat Windows me niet op de schouder tikte met een melding :oops:
2. De DNS servers heb ik zelf ingesteld, dat is ok.
3. Het gaat hier om een laptop.
4. Ethernet kabel (Wi-Fi is uitgeschakeld).

Logje in bijlage.

Als je wilt, mag je altijd uitleggen waar u naar kijkt/wat u doet. Ik leer graag bij. Als het te veel tijd kost, moet u het uiteraard niet vermelden :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

drgc01 schreef: 30 nov 2019 13:55 Als je wilt, mag je altijd uitleggen waar u naar kijkt/wat u doet. Ik leer graag bij. Als het te veel tijd kost, moet u het uiteraard niet vermelden :D
Dat is goed, via de fix met FRST hebben we alleen opgeschoond.

Je gebruikt Malwarebytes 3.x.x heel goed, 4.x is uit verwijder eerst Malwarebytes 3 en installeer daarna 4 en laat die eens scannen.

Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op MBSetup.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
  • Die is hier na te lezen Handleiding.
  • Klik vervolgens op de knop Scannen om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Quarantaine" en daarna op "Gereed".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Start Malwarebytes klik op "Detectiehistorie", klik op "Historie".
Dubbelklik op het recentste "Scan detectie".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
drgc01
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2013 23:40

Hallo,

scan uitgevoerd. Detectielogje in bijlage
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Stap 1.
Download Afbeelding AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

Stap 2.
Doe eens een speedtest:

Ga naar de website speedtest <-- Klik hierop) en klik in het midden van het scherm op GA.
Wacht tot de scan klaar is en klik op het icoon bij nummer 1.

Afbeelding

In het schermpje wat opent kopieer en plak de link onder Forum zie nummer 2. in je volgende antwoord.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
drgc01
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2013 23:40

Beste,

resultaat van de speedtest: Afbeelding

AdwCleaner log in bijlage
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Wat is de snelheid van je abonnement wat je provider aangeeft?
En hoe draait nu alles?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
drgc01
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2013 23:40

Provider geeft max 30 mbts/s dus dat is in orde.

Alles verloopt goed, behalve dan dat het internet wel af en toe random durft uitvalle, na een aantal seconden terug online. De fix is meestal de kabel erin en eruit.

Enig idee?
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

drgc01 schreef: 03 dec 2019 15:19 Provider geeft max 30 mbts/s dus dat is in orde.

Alles verloopt goed, behalve dan dat het internet wel af en toe random durft uitvalle, na een aantal seconden terug online. De fix is meestal de kabel erin en eruit.

Enig idee?
Is dat met elke browser?
Heb je het modem/router al eens gereset?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
drgc01
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2013 23:40

Dat is met elke browser zo inderdaad.
Ik heb de modem al gereset, maar de issue blijft bestaan.
Het probleem is dat ik er niet direct regelmaat in vind. Het gebeurt soms af en toe. Ik dacht zelf aan een probleem met het toewijzen van het IP-adres.
Als ik reconnect met de kabel dat ik de IP aanvraag reset, zeg maar.

Het beste is dat ik weet dat mijn PC malware/ virusvrij is :D
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Je pc is schoon nu, doe het volgende eens:

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
drgc01
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2013 23:40

done.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”