Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
gwsanders
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jul 2011 18:02

de computer word eigenlijk alleen gebruikt voor internetten met chrome.
het is een laptop op leeftijd met een ssd schijf.
Ze moet veel wachten bij het laden van nieuwe pagina's, de link naar de frst tool ging elke keer naar wachten of pagina afsluiten.
ik heb het progje vanaf een usb gedraaid en hierbij de bestanden.
ben benieuwd of ik de laptop moet dumpen of dat t nog goed komt
alvast bedankt voor de hulp
Gert-Willem
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

Stap 1:
Download MCPR (McAfee Product Removal).
Start MCPR.exe.
Volg de aanwijzingen die verschijnen.
Als de tool klaar is herstart je de computer.

Stap 2:
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
gwsanders
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jul 2011 18:02

ok, bedankt tot nu toe.
MCPR uitgevoerd.
fixlist mbv frst uitgevoerd.
hierbij de logfile fixlog
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Prima.

Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Er verschijnt een zwart venster. Typ daarin CHKDSK en druk op de enter-toets.
Wacht nu geduldig tot CHKDSK klaar is.

Na het scannen:
Download ListChkdskResult.exe (by SleepyDude) en bewaar het op je bureaublad.
Rechtsklik op Afbeelding ListChkdskResult.exe en klik op Als administrator uitvoeren. De tool doorzoekt nu de computer en zal een tekstbestand tonen. Dit tekstbestand wordt tevens opgeslagen als ListChkdskResult.txt op je bureaublad.
Post dit tekstbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
gwsanders
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jul 2011 18:02

Gedaan,
hierbij de logfile.
jammer dat ik niet snap wat er gebeurt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Er zijn restanten van McAfee en ParetoLogic opgeruimd.
Er zijn problemen met een schijfstation.

Download Afbeelding CrystalDiskInfo naar je bureaublad.
Hiermee verkrijgen we wat gegevens over je harde schijf.
Pak het .zip bestand uit in een aparte nieuwe map.
Blader met de verkenner naar de uitgepakte map.
Start DiskInfo.
Als het programma geopend is, zal het gegevens van de harde schijf tonen.
Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je bijv. hier.
Upload het afbeeldingsbestand naar https://imgdumper.nl
Je krijgt dan een aantal downloadlinks. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
gwsanders
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jul 2011 18:02

Dank je voor de info.

CrystalDiskInfo heeft twee mogelijkheden van opslaan onder bestand.
text bestand bijgevoegd

en img link Afbeelding
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Klik op Start en typ CMD in het invoervenster.
In de lijst erboven verschijnt nu CMD. Rechtsklik hierop en kies Als administrator uitvoeren.
Een zwart venster verschijnt nu.
Typ in het zwarte venster diskpart en druk op de enter-toets.
Typ vervolgens list volume en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het afbeeldingsbestand naar https://www.imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.

Typ exit en druk op de enter-toets om diskpart af te sluiten.
Vervolgens kan je het zwarte venster sluiten.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
gwsanders
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jul 2011 18:02

Afbeelding
ben benieuwd ziet er niet raar uit
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Start opnieuw diskpart.
Typ vervolgens list disk en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het afbeeldingsbestand naar https://www.imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.

Typ exit en druk op de enter-toets om diskpart af te sluiten.
Vervolgens kan je het zwarte venster sluiten.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
gwsanders
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jul 2011 18:02

Afbeelding

sorry voor de late reactie
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Prima.Zijn er nog problemen merkbaar ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
gwsanders
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jul 2011 18:02

Ja helaas geen verschil merkbaar. Echt zeer traag en dan ineens weer ff normaal. met name met de browser
Gebruikersavatar
gwsanders
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jul 2011 18:02

Ik heb de eerste scan nogmaals gedaan en d bestanden bijgevoegd.

Als mijn vrouw de computer gebruikt is dat altijd via wifi, de test heb ik aan de kabel gedaan, maakt dat nog iets uit?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Is er verbetering als je een netwerkkabel gebruikt in plaats van wifi ?
Schakel de wifi-router eens uit, wacht 30 seconden en schakel daarna weer in. Geeft dat verbetering mbt de wifi-verbinding ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”