Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Tw8nnie
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 mar 2021 11:30

Hallo,
ik heb een desktop die de afgelopen twee weken meerdere keren uit zichzelf opnieuw opstart is, waarbij het opvalt dat het tijdsbestek ertussen korter lijkt te worden. Vannacht heb ik de computer aan laten staan en vanmorgen bleek hij opnieuw opgestart te zijn, zojuist (20:25 u) is dit weer gebeurd terwijl ik op de computer bezig was. Ik heb werkelijk geen enkel idee wat hier de reden van is dus vandaar mijn bericht.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Hallo,

Mogelijk een hitte-probleem.
Controleer eens of alle koelventilators draaien en de koelribben vrij zijn van stof.

Je mag ook onderstaande doen zodat we een beter beeld van je computer krijgen.
Download Afbeelding Speccy van Piriform.
Hiermee wordt een uitgebreide analyse van je computer gemaakt.
Let op: Indien tijdens de installatie gevraagd wordt om extra software "Google Chrome" te installeren, vink dit dan uit.

Rechtsklik op "Speccy" en klik op Als administrator uitvoeren.

Kies voor Nederlands (of Engels) en klik op Volgende(Next).
Na de analyse plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceer snapshot(Publish Snapshot)
Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken.
Een nieuw venster "Publiceer snapshot"("Publish Snapshot") verschijnt met daarin een link naar het analyse-rapport.
Kopieer en plak die link in je volgende bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Tw8nnie
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 mar 2021 11:30

Hallo Peter, en dank voor het in behandeling nemen van mijn probleem!
Mijn pc betreft overigens een zogenoemde 'mini desktop', maar dat terzijde. De link van Speccy, waarbij ik even vermeld dat mijn ESET software continu waarschuwingen gaf tijdens het downloaden en uitvoeren, en ik deze tijdelijk moest uitschakelen om Speccy uberhaupt iets te kunnen laten uitvoeren.

http://speccy.piriform.com/results/QqUl ... MSl6iQsJsI
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Ik zie geen problemen in het Speccy rapport.
Heb je onderstaande ook gedaan en wat is het resultaat ?
Controleer eens of alle koelventilators draaien en de koelribben vrij zijn van stof.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Tw8nnie
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 mar 2021 11:30

Ik heb zojuist de behuizing verwijderd en wat stof verwijderen was inderdaad geen overbodige luxe, niet dat het een grote stofboel was maar ik heb wel een en ander verwijderd. Ik zal de computer de komende dagen aanlaten en in de gaten houden, en zal nog een reactie plaatsen.
Gebruikersavatar
Tw8nnie
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 mar 2021 11:30

Overigens brak per ongeluk een 'schubje' af van het ventilatortje, ik neem aan dat het geluid dat ik nu hoor daarvan afkomstig is, en dat het raadzaam is een nieuwe te plaatsen? Ik zie op de factuur dat het een Kuhler LC Power Cosmo Cool LC CC 65, dezelfde terugplaatsen of raad je een andere aan?
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

De ventilator zal nu in onbalans zijn waardoor de koelcapaciteit minder is, het meer geluid maakt en eerder versleten is. Dezelfde terugplaatsen is het veiligste.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Tw8nnie
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 mar 2021 11:30

Helder Peter, tot zover zeer bedankt voor je hulp.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Graag gedaan. Dan sluit ik dit topic.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Software en Algemene vragen”