Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Nee en nee. Ik was allang uit die Windows Repair. Het was de afsluiting voor de nacht. Zoals elke keer sluit ik normaal af maar heeft het logboek de volgende dag die foutmelding. Net zoals vanochtend toen ik wegging:

En Abraham, heb je mijn posts daarvoor gezien over Word? Dat is ook niet goed.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Is jouw PC dan ook werkelijk verkeerd afgesloten door ineens af te slaan?

Zoja, waarmee was je dan op dat moment mee bezig?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Nee natuurlijk niet, anders had ik dat toch allang gezegd. Nogmaals: ik sluit altijd normaal af en die foutmelding is er elke keer, ook als er dus niks misgaat, voorzover ik kan zien. Dit is een van de dingen die ik in het begin heb aangegeven omdat ik wel door had dat dat helemaal niet goed is. Zie mijn post op 19 september.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Dit is het langstlopende topic op dit forum en teruglezen is dus een enorme klus nu.

Waarom jouw Windows normaal afsluiten als onverwacht kenmerkt, weet ik niet.
Maar indien dit verder geen problemen oplevert tijdens het werken in Windows, dan kan dit gegeven verder geen kwaad.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Pfff, dat is wel een enorme opluchting dat je dat zegt want ik dacht dat ik alsnog moest herinstalleren. Ik ga nu kijken hoe hij het verder doet. Maar wat moet ik met die Word-meldingen? Hoe krijg ik die weg?
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Abraham, misschien vind je het interessant te lezen wat Shane, de maker van Windows Repair, te zeggen heeft over mijn probleem met Word. Hier is de link.

http://www.tweaking.com/forums/index.ph ... 596.0.html
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ik begreep eerder dat jij een speciaal .dot bestand had gemaakt, ergo, dat kan je dan weer doen natuurlijk.

Maar is het normal.dot wat jij terug wil hebben dan is een nieuwe installatie een optie.

De locatie van het bestand is C:Gebruikers\Fréderique\AppData\Roaming\Microsoft\Templates

Welke Office versie gebruik jij eigenlijk?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Mijn eerste idee was dat mijn eigen sjabloon weg was maar later schreef ik hier dat die er nog was.

Ik had al zitten kijken in de map Opstarten (C:\Gebruikers\User\AppData\Roaming\Microsoft\Word\Opstarten). Ik denk dat ik nu weet wat voor sjablonen het zijn, nl. die van mijn woordenboeken van Van Dale. De foutmeldingen die ik kreeg slaan op de helft van die sjablonen, of in dit geval beter gezegd, invoegtoepassingen in die map. Die woordenboeken heb ik gekoppeld aan Word. Als die files beschadigd zijn, dan kan ik misschien volstaan met alleen die te herinstalleren ipv heel Word. Dat scheelt HEEL veel tijd! Ik heb Office 2007.

Shane schrijft over een repair met de installatie-cd van Office. Kun je dat als optie kiezen of zo?

En hij schrijft over corrupt sectors van de oude drive. Dat klinkt heel ernstig in mijn oren. Is dat ook zo, Abraham? De pc lijkt het nu goed te doen. Heeeee!!! Zal ik je wat geweldigs vertellen?! Ik keek net weer in het Systeemlogboek. Ik heb de Repair op de 17e uitgevoerd. Sinds de 20e heb ik geen foutmeldingen meer van onverwacht afsluiten van het systeem!!!! Joehoeoeoeoeoe! Is het tijd voor een feestje?! :D :D :D
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Weet je dit hoe ik over Windows denk?
Namelijk dit: ik vertrouw alleen die Windows installatie die ik zelf heb gemaakt.

Wat betreft jouw HD om zeker te gaan dat deze gezond is, door het volgende te doen:

download Afbeelding CrystalDiskInfo Portable - Klik niet op de blauwe knop "Jetzt downloaden mit sicherem Chip-Installer" maar klik daaronder op Alternative: Manuelle Installation

Start het tool op met adminrechten.

Afbeelding

Het tool leest daarop de SMART-gegevens van de aangesloten harddisks.
Is de kleur Blauw - dan volledig gezond.
Is de kleur Geel - dan zijn er problemen.
Is de kleur Rood - dan de HD z.s.m. vervangen.

Bij SSD's wordt ook de gezondheidstoestand van de SSD's vermeld (Health)
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Weet je dit hoe ik over Windows denk?
Namelijk dit: ik vertrouw alleen die Windows installatie die ik zelf heb gemaakt.
Ik weet niet precies wat je hiermee wilt zeggen. Moet ik die Shane niet vertrouwen of zo?

Die kapotte HD waarover ik schrijf aan Shane had ik al een tijd geleden weggedaan, zoals ik ook in die post schrijf. En die CrystalDiskInfo had ik al eerder met jou gedaan, maar voor de zekerheid net weer en alle disks zijn goed.

Volgende week ga ik die tweak.reg van jou nog doen. Vond ik lastig, nu effe geen zin in om dat uit te zoeken.

Nog geen problemen gehad maar het is nog maar kort. Maar ook leuk: ik zie dat het Windows Onderhoudscentrum voor het eerst aangeeft dat er GEEN problemen zijn! Het gaat goed, Abraham! Kunnen we al een feestje gaan bouwen? :D
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Oh, ik vergeet dit te zeggen. Ik heb die Windows Repair op de 17e gedaan. Het leek erop dat ik in Computerbeheer > Windows Logboeken > Systeemsinds geen Foutmelding meer kreeg na de 20e en ik begon al te juichen, maar vandaag stond er weer een van gisteravond. Maarrrrrrr er was er geen van de 20e en ik had elke keer dat ik de pc uitdeed er een. Snap jij het nog?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

In iedere Windows vindt je logboeken met daarin fouten.
Ga nu niet denken dat dit erg is en je iedere keer daar zelfs een afbeelding van bijvoegt.

Logboeken gebruik je eerder wanneer je een probleem vermoed of bemerkt.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Hoi Abraham, even een update. De pc doet het veel beter sinds de Windows Repair. Ik had na die reparatie wel problemen met de sjablonen van mijn woordenboeken in Word en ik heb die nog steeds niet helemaal opgelost maar kan hiermee leven. De eventlogs van onverwacht afsluiten zijn sinds 4/12 niet meer verschenen, dus dat is nog maar kort. De pc sluit wel prima af elke keer sinds de Repair. Heb toch nog steeds het idee dat het nog niet helemaal snor zit ergens. Ik heb nu zelf al heel veel opgelost en heb afgesproken met het hoofd technische dienst van mijn pc-winkel dat hij er nog eens grondig doorheen gaat en dan hoef ik wsch. niet te herinstalleren, zoals het er nu naar uitziet. Daar ben ik HEEL erg blij om! Er was echt heel veel mis met de pc.
Ik wil je nogmaals VAN HARTE bedanken voor al je tijd en moeite die je hierin gestoken hebt. Dat betekent veel voor me en dat meen ik ECHT. Niet iedereen kan gewoon maar z'n pc/laptop naar de winkel brengen en laten repareren. :P

Het lijkt nu goed te zijn. Zo niet, dan meld ik me weer! :D

Groetjes en een dikke zoen,
Fréderique

P.S. Ik hoop het niet, dat ik me weer moet melden, want die pc kost me TE veel tijd!
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Als je in de toekomst een nieuwe PC wil hebben - wordt dan ook lid van het NCF
Daar lopen diverse hardwareguru's rond die een conform de wensen een PC op maat ontwerlen.
En ik heb jou graag geholpen.
Afbeelding
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Blauwe schermen en opstartproblemen”