Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Sorry voor de verwarring.

Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster dism /online /cleanup-image /restorehealth en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar https://www.imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
kaykluns
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 jun 2007 00:31

Dit is 'm:

Afbeelding
Mijn dank is grenzeloos!
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Voer opnieuw de instructies uit in dit bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
kaykluns
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 jun 2007 00:31

Mijn dank is grenzeloos!
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

De problemen met Windows bestanden zijn verholpen. Vertel hoe het inmiddels gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
kaykluns
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 jun 2007 00:31

Dank je wel voor je hulp tot zover!
Ik zal je mijn uitgebreide bevindingen geven.

De computer is nog steeds behoorlijk traag vergeleken met “vroeger”.
Kan Acronis daar ook mee te maken hebben? Ik zou die graag helemaal weg hebben van mijn computer, want ik heb er oprecht weinig plezier van maar kan nu niet terug. Ik dacht dat hij geen kopie meer maakt, maar ben daar niet zeker van.

De computer “bevriest” vaak, na een tijd wachten kan ik weer verder.

Gisteren bij het opstarten kreeg ik het bureaublad, daarna een zwart scherm en vervolgens bouwde hij opnieuw het bureaublad op.
Ook kwam tweemaal het kleine zwarte windows32 systeemscherm op en verdween net zo snel (ik deed niets, was tijdens opstart).

Toen ik chrome aanklikte kreeg ik een witte pagina zonder werkbalk en een “poppenhoofd” “jij” en rechts onderin “gast” en “jij” en “persoon toevoegen”, iets wat ik nog nooit had gezien. Naderhand ook niet meer gezien bij het openen van Chrome.

Heb MBAM, ADW cleaner, Avast gedraaid, geen problemen.
MBAM premium is een proefversie die over 5 dagen verloopt, heb je een veilige link voor mij om gratis MBAM 64-bits te installeren? (er staat nu 32 op zag ik tot mijn verbazing).

ESET gaf voor het eerst de melding: “kan de update niet downloaden van internet want geen verbinding”, maar ik kon gewoon alle pagina’s wenselijk bereiken met mijn internet...?
“cannot update virus signature database, check internetproxy configuration”.
Heb vervolgens maar ESET gedraaid met de oude versie en die gaf ook nog weer de twee bekende (eerder genoemde) problemen aan in Avast, Win32/Bundled.Toolbar.Google.D error while deleting (Access denied). Die twee problemen zijn dus nog niet verdwenen.

En dan iCloud, als ik naar iCloud foto’s ga is die niet ingeschakeld (prima), ik moet iCloud openen, maar ik kan klikken wat ik wil, daarop gebeurt er helemaal niets.
Het lijkt of alles binnen iCloud het niet meer doet...

Ik hoop dat je me nog verder kunt en wilt helpen? Dank je!
Mijn dank is grenzeloos!
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Doe een nieuwe scan met FRST zodat we een up-to-date rapport van je computer krijgen:
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Het kan zijn dat de tool eerst bijgewerkt wordt, wacht dan tot dit klaar is.
Zorg dat de optie Addition.txt is aangevinkt.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.

MBAM kan je behouden. Over 5 dagen loopt alleen de realtime-bescherming af. Het programma is daarna gewoon handmatig te gebruiken. Updates worden ook gewoon gedownload alvorens een scan gestart wordt. Een 64-bits versie is niet nodig.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
kaykluns
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 jun 2007 00:31

Farbar Recovery Scan Tool (x64) Versie: 24-06-2019
Failed to update (1)

Wel laten draaien?
Mijn dank is grenzeloos!
Gebruikersavatar
kaykluns
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 jun 2007 00:31

versie van 12-10-2019 idem....
Mijn dank is grenzeloos!
Gebruikersavatar
kaykluns
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 jun 2007 00:31

Blijkbaar werkte de 12-10-versie wel na een tijdje, zie hieronder het resultaat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn dank is grenzeloos!
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Farbar Recovery Scan Tool (x64) Versie: 24-06-2019
Failed to update (1)
Er was een update-probleem met FRST maar dat is inmiddels opgelost.

De-installeer Avast Secure Browser.
De-installeer Secunia PSI, deze wordt niet meer bijgewerkt.
Herstart de computer.

Controleer of Windows Update problemen geeft. Je gebruikt Windows 10 v1809, de nieuwste is v1903.

Controleer op updates voor iCloud. Je gebruikt niet de nieuwste versie.
Geeft dit verbetering ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
kaykluns
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 jun 2007 00:31

Het heeft erg lang geduurd, maar Windows heeft zijn update gehad en Avast Secure Browser en Secunia zijn verwijderd. Icloud hersteld, dan geeft hij als het goed is een update, maar dat heeft helaas niet mogen baten, hij laat maar een deel van wat in de iCloud staat aan foto's zien op de computer (ik wil alle foto's die we hebben gemaakt samen op een harde schijf gaan zetten, voor de zekerheid).

Dus Apple geeft nog problemen, ik krijg steeds de meldingen:

iCloudServices.exe - Toegangspunt niet gevonden
Kan toegangspunt van procedure ??0Mutex@WTF@@QAE@XZ niet vinden in DLL-bestand C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\WebKitQuartzCoreAdditions.dll

en

CoreAnimationTesterWindow: iCloud.exe - Toegangspunt niet gevonden
Kan toegangspunt van procedure ??0Mutex@WTF@@QAE@XZ niet vinden in DLL-bestand C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\WebKitQuartzCoreAdditions.dll

Daarnaast wil ESET wil nog steeds niet updaten, ook de nieuwe versie niet.
De melding die ik krijg:

Unsuccesful download of module update
ESET Online Scanner couldn't download the module update. Your product module is now outdated which may affect the detection of new types of threats.
We recommend that you check your Internet connection or proxy server settings and try updating again.

De computer is ook nog wel traag helaas.
En dan blijft er die toolbar nog.

Dank voor je aanhoudende hulp ;)
Mijn dank is grenzeloos!
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
kaykluns
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 jun 2007 00:31

ESET werkt alvast. :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn dank is grenzeloos!
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Mooi.

Heb je iCloud geupdate of compleet opnieuw geïnstalleerd ?

In je vorige bericht zeg je "En dan blijft er die toolbar nog.". Welke toolbar ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”