Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Het script is uitgevoerd.
Vertel hoe het nu met je computer gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Bedankt en om heel eerlijk te zijn, ik merk geen verschil.
Ik kijk regelmatig op taakbeheer en zie dat die nog steeds zeer vaak tussen de 90 en 100% zit.

Dus graag een antwoordt op mijn eerdere vraag. Kan het ook een hardware fout zijn?
Bijvoorbeeld met het geheugen, dat niet alles voor 100% functioneert. Kun je dat softwarematig controleren?

Ik heb nog garantie.
Maar dan moet ik terug naar de fabriekssettingen en omdat niemand weet hoelang deze lockdown nog duurt. Heb ik daar geen zin in.

Thanks.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Bij een hardware probleem zou je vaker een blauw scherm en andere problemen verwachten. Dat zie ik nu niet.
De-installeer eens Norton Security Ultra en herstart daarna de computer.
Windows Defender zal automatisch je actief antivirus programma worden.

Geeft dat verbetering ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Zoals k al verwachte: Het maakt geen verschil. Ik zie Norton ook nooit hoog in mijn CPU kolom staan.

Na opstarten en ik blijf overal vanaf, dan nog blijft CPU hoog.
Pas na bv 5 minuten wil het eventjes ver omlaag schieten om na een paar seconden weer ophoog te schieten richting de 50 of 80%.

Kom ik aan een browsers of dat nu Chrome of Firefox, of Microsoft Edge is dan schiet het getal naar de 100%. De browser is op dat moment al volledig geladen.
Al is het maar dat ik over een pagina scrol met mijn muis.

Ik heb nu alle 3 de browsers open en terwijl ik dit aan het schrijven ben ik MsWord dan zie ik het opeens op 9% staan. Doe ik handeling aan een browser bv scrollen dan schiet het weer omhoog naar de 50% of zelfs naar de 80% of 100%.

Alle 3 de browser open (1 tab) en Malware Bites stand-by en MsWord open dan schommelt het geheugen rond de 85%. Laat ik alles in deze stand met rust, zakt CPU naar 5% en blijft daar heel even op staan om weer snel richting de 30% en hoger te gaan.
Het geheugen blijft rond de 85%.

Mijn conclusie, werk ik met 1 vd 3 browsers dan schiet de CPU omhoog naar 100%.

Ik hoop dat je er wat aan hebt anders laten we het hier maar bij. En als er ooit een einde komt aan die lockdown dan terug naar fabriekssettingen en dan eventueel als alles het zelfde blijft naar BCC.

Bedankt.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Het weinige RAM geheugen van 4GB heeft m.i. hier ook mee te maken.
Doe eens het volgende:

Start Afbeelding Firefox.
Klik rechtsboven op de 3 liggende streepjes.
Klik op het icoontje met het vraagteken en de tooltip "Menu Help openen".
Klik op Probleemoplossingsinformatie.

In het venster dat verschijnt, klik rechtsboven op de knop "Firefox opfrissen...".
Firefox wordt nu afgesloten en hersteld de standaard instellingen.
Volg de aanwijzingen die verschijnen.

Herstart daarna Firefox.
Enige verbetering nu met het geheugengebruik als je Firefox gebruikt ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Oh, ik was toch echt van mening dat ik hierop geantwoord heb. Blijkbaar iets misgegaan.
Alle 3 de browser open (1 tab) en Malware Bites stand-by en MsWord open dan schommelt het geheugen rond de 85%. Laat ik alles in deze stand met rust, zakt CPU naar 5% en blijft daar heel even op staan om weer snel richting de 30% en hoger te gaan.
Het geheugen blijft rond de 85%.
Geheugen blijft op 85% staan.

Doch CPU is wel merkbaar met 10% gezakt. Dat is het enige wat ik zie.

Ook al is 4G weinig maar in Chrome 1 tap met YouTube and een andere tap open met bv HijackThis en dat mijn CPU in de 90% terechtkomt klopt niet.

Ik ben bang dat ik na de verkiezingen toch terug moet naar de winkel, eerder zal de lockdown niet verdwijnen. :evil: :evil:
Tenzij je nog een goed idee hebt.

Bedankt.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Misschien is een recente update van een programma of Windows 10 zelf een oorzaak. Verder heb ik geen idee meer.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Ik begrijp het.
Zodra de lock down opgeheven is dan terug naar de fabrieksinstellingen en kijken of het blijft.

Bedankt voor het proberen.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Graag gedaan. Dan sluit ik dit topic.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”