Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Prima, we kijken nog even met een andere scanner.

Download de gratis versie van Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware (website).
(het bestand MBSetup.exe wordt dan gedownload)
Na het downloaden, dubbelklik erop om het programma te installeren.
Verander geen instellingen tijdens de installatie.

Als je een antivirus-programma actief hebt, stop dat dan eerst. Het scannen met MBAM gaat dan een stuk sneller.

In het opstartscherm van "Malwarebytes Anti-Malware", klik op "Scannen".
Klik op Aangepaste scan en daarna op "Stel scan in".
Plaats een vinkje bij Scan naar rootkits en bij C:.
Klik op "Scan nu".
Indien er updates beschikbaar zijn worden deze eerst gedownload.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Verwijder geselecteerde" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Klik in Malwarebytes op "Rapporten".
Plaats een vinkje bij het recentste "Scanrapport".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Eladine
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 aug 2021 19:54

ik ben net weer gedisconnect en openede daarna comodo firewall tasks - connections een aantal dingen vielen mij op en ik heb er screenshots van gemaakt ik stuur ze in een pm. Ik weet niet of het iets is of niet maar ik ben maar een leek. daarna zal ik de scans uitvoeren die je hebt beschreven.
Gebruikersavatar
Eladine
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 aug 2021 19:54

In het opstartscherm van "Malwarebytes Anti-Malware", klik op "Scannen".
Klik op Aangepaste scan en daarna op "Stel scan in".
Plaats een vinkje bij Scan naar rootkits en bij C:.
Klik op "Scan nu".
Indien er updates beschikbaar zijn worden deze eerst gedownload.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

was iets ingewikkelder dan je beschreef, moest naar instellingen en daar scan naar rootkits aanzetten kan geen optie c: daar vinden maar ben nu aan het scannen
Gebruikersavatar
Eladine
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 aug 2021 19:54

Niets gevonden. t zou helpen als we wat konden vinden :(
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Als er niets gevonden wordt is deze computer waarschijnlijk schoon. Misschien een apparaat wat het probleem veroorzaakt.
Als eens de router herstart ? Daarna 1 minuut wachten en dan pas weer inschakelen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Eladine
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 aug 2021 19:54

nog een vraagje.. vpn advies? IK heb begrepen dat vpn je echt kan helpen om problemen te voorkomen als ddossing etc
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Ik heb niet zoveel kennis van VPN. VPN is een beveiligde internet-verbinding wat je beter beschermd tegen kwaadwillienden.Bovendien ben je moeilijker te traceren omdat je een ander ip-adres gebruikt dan het ip-adres dat je provider je gegeven heeft.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Eladine
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 aug 2021 19:54

Ik had weer een disconnect randomly en mijn andere laptop staat al meer als een week niet aan maar ik weet niet in hoeverre hij dan ook echt uit is. ik heb batterij eruit gehaald en hij heeft nu ook geen stroom dus is ook echt uit en heb in de verbinding naar wifi de wifi uitgezet ik kijk ook dat weer even aan en hoop dat het daarmee verholpen is. toen ik hem aanzette kreeg ik de melding dat comodo niet opgestart kon worden en er waren verschillende meldingingen in de windows security app. Ik ga op een ander moment deze laptop ook na willen kijken.

Ik heb op dit moment de wifi van 1 tv ook uitgezet.

beide tv's die ik heb hebben trouwens ook een chromecast en ik heb twee cameras verbonden met de laptop die we nu hebben nagekeken. ik weet niet of deze ook verbonden zijn met mijn internet verbinding buiten mijn laptop om.

Ik begin dan weer bij stap 1 met de farbar tool als ik zover ben om mijn andere laptop na te kijken..
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

mijn andere laptop staat al meer als een week niet aan maar ik weet niet in hoeverre hij dan ook echt uit is.
Uit is uit.

Je kan preventief ook eens het wachtwoord van je wifi wijzigen. Mogelijk zit iemand in je buurt via jouw router te internetten.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Eladine
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 aug 2021 19:54

als ik het logish beredeneer zou dat ook uitsluiten dat een apparaat dat met de wifi verbonden is in mijn huis geen toegang meer heeft tot mijn internet en dus ook mijn signaal niet kan beinvloeden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Klopt.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Eladine
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 aug 2021 19:54

telefoon met malwarebytes aan het scannen nu en heb de googlechromecasts va de tv verweiderd. Ik heb begrepen dat dat ook ge infecteerd kan zijn
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Prima, we wachten af.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Eladine
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 aug 2021 19:54

telefoon bleek schoon disconnects continued. heb nu mijn xboxen uitstaan en afwachten weer.
Gebruikersavatar
Eladine
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 aug 2021 19:54

kwam een ander probleem tegen op min laptop. IK kan mijn discord niet verwijderen van startup. Elke keer als ik windows op start start ook mijn discord op. IK heb in discord zelf deze optie uitgezet en ook uit mijn taskmanager verwijderd. Die komt daar dus ook niet in voor.

is er nog een andere manier?

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”