Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
jacanape
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 mar 2011 14:33

Mijn Windows 10 PC is plots van gisteren op vandaag erg traag geworden. Programma's laden zeer traag, firefox laadt pagina's zeer traag.
Er is niet meer te werken met de PC. Ik heb malwarebites laten scannen, die heeft geen problemen gevonden. Ook herstarten helpt niet en wordt zeer traag uitgevoerd.
In bijlage de Farbar logbestanden.

Alvast erg bedankt voor de hulp!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2403
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

We gaan even opruimen, Java moet je even verwijderen en als we klaar zijn mag je die weer opnieuw installeren.

Stap 1.

Weg gaan naar Afbeelding Programma's en onderdelen:
  • Klik Windows knop plus R tegelijk in. Afbeelding. Type appwiz.cpl in en klik OK.
  • Zoek de volgende programma's, klik met je rechtermuis knop erop en kies Verwijderen.
    • Java 8 Update 371 (64-bit)
    • Web Companion (
  • Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op.
  • Start indien nodig opnieuw op.

Stap 2.

Afbeelding


Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download fixlist.txt uit de bijlage naar de locatie, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
jacanape
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 mar 2011 14:33

Hi, logbestand zit in bijlage.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2403
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Merk je na deze schoonmaak actie verbetering?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
jacanape
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 mar 2011 14:33

Na het fixen moest de pc opnieuw opgestart worden. Dat verliep vlot, maar het uploaden van het bestand ging erg traag.
Het lijkt erop dat firefox dat probleem veroorzaakt. Na het klikken op de verzendknop verscheen er een zandloper bovenaan op het tabblad van hijackthis.nl die daar toch een minuutje bleef staan, daarna kreeg ik melding dat het bestand ge-upload was.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2403
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,,

Reset Firefox eens dan is die weer schoon en fris.

Afbeelding Reset Firefox.


Hoe gaat het hierna en hoe zit je aangesloten via wifi of bekabeld?

Doe eens een speedtest en plaats de uitslag.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
jacanape
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 mar 2011 14:33

Het lijkt erop dat het na de reset opgelost is.

Ik heb een bekabelde verbinding.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2403
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

jacanape schreef: 16 mei 2023 11:46 Het lijkt erop dat het na de reset opgelost is.

Ik heb een bekabelde verbinding.
Wat geeft speedtest aan?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
jacanape
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 mar 2011 14:33

Download 64.7 Mbps
Upload 8.72 Mbps
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2403
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Dat is ook wat je abonnement bij je provider aangeeft?
Hiermee zou je redelijk kunnen internetten.

Voor de rest ziet alles er goed uit en als er verder geen vragen zijn mag je het volgende doen.


Voer de volgende stappen uit om FRST te verwijderen.
  • Klik met de rechtermuisknop op Afbeelding FRST / FRST64 en selecteer Naam wijzigen.
  • Hernoem het naar Uninstall.exe en druk op Enter op je toetsenbord.
  • Dubbelklik op Uninstall.exe. Uw computer zal opnieuw opstarten en dit toestaan. FRST wordt nu verwijderd.

En mocht je Java nog gebruiken kan je hem hier weer halen https://www.java.com/nl/
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
jacanape
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 mar 2011 14:33

Hoi

Ik heb toch wat voorbarig victory gekraaid ;-)

Het probleem doet zich nog steeds voor.
Het lijkt er toch op dat er iets mijn PC erg vertraagt.

Vooral bij het gebruik van firefox.
Maar ook het inladen en verwerken van bestanden om af te drukken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2403
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

jacanape schreef: 19 mei 2023 14:05 Vooral bij het gebruik van firefox.
Dat is meestal de oorzaak van een extensie, om malware uit te sluiten voer eens een online scan uit (neem er de tijd voor kan uren duren)
Lees alles eerst door voor je hem uitvoert want ik wil graag een logje zien.

Download Afbeelding de esetonlinescanner.exe.
  • Dubbelklik erop om het te starten.
  • Klik op Computerscan
  • In het venster "Kies een scantype", klik op Volledige scan.
  • In het venster "Detectie van potentieel ongewenste toepassingen", selecteer ESET potentieel ongewenste toepassingen laten detecteren en deze in quarantaine laten plaatsen.
  • Klik op Scan starten
  • De scanner wordt nu eerst geupdate en start daarna. Dit kan een hele poos, soms uren duren.
  • Let op: Klik niet op 1 van de 5 velden met informatie die verschijnen tijdens het scannen. Het kan de installatie van "ESET Internet Security" starten. Dit kan je alsnog annuleren.
  • Wacht rustig af en doe verder niets met de computer.
Na het scannen:
Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Scanlogboek opslaan", sla dit bestand als "EsetScanLog.txt" op het bureaublad op.
Klik nu op Doorgaan.
Voeg dit logbestand (ook) als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
jacanape
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 mar 2011 14:33

log bestand in bijlage
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2403
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Dat is netjes, wat voor abonnement heb jij voor snelheid bij je provider?

En werkt Firefox nu beter?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
jacanape
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 mar 2011 14:33

Scarlet trio: download tot 70 Mbps
upload tot 10 Mbps

Of firefox beter werkt? lijkt me wel, maar voor de zekerheid ga ik nog even afwachten

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”